foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Я наберу у жменю і покладу в кишеню трохи щастя, трохи сміху, трохи світла. А в день сумний дістану – і все барвистим стане від щастя, і від сміху, і від світла. Який ти - такий світ: дружній, щедрий, чистий. Усміхнися йому, усміхнись барвисто. Поділися теплом, бо воно зігріє. Лише той, хто його роздає - радіє.

Променята

Сайт вчителя початкових класів Уляни Данилівни Захарчук (Михаць)

Ласкаво просимо!

Доброго часу доби! Дякую, що завітали на мою сторінку! Сподіваюсь, знайдете тут щось корисне саме для Вас.

До зустрічі!

Хто тут

На сайті 2439 гостей та користувачі відсутні

Останні коментарі

Календар України

Кнопочка для друзів

logo knopka

Молитва - могутній засіб спасіння!

fotoВчити дитину правильно сидіти під час письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період. Коли почнеться безпосередньо письмо — нова й важка для дитини діяльність — зробити це буде значно складніше.

У дітей, які вступають до першого класу, ще недостатньо розвинені м'язи кисті руки, координація рухів пальців, передпліччя та плечової частини руки, яка пише. Діти цього віку ще слабко орієнтуються в просторі й на площині. Більшість із них плутаються в розрізненні правого та лівого боків, особливо стосовно інших людей. Навіть учні першого класу, які стоять обличчям до вчителя і бачать, як він піднімає праву руку, швидше за все, піднімуть ліву. До семи років уже 75% дітей можуть правильно визначити праву й ліву руку іншої людини, з якого б боку вони на неї не дивилися. До восьми років із цим завданням здатні впоратися 95% дітей. Найбільші труднощі вироблення цієї навички викликає в ліворуких дітей. Уміння розрізняти праву й ліву сторони — це важлива передумова для багатьох видів навчання, тому відпрацьовуванню цієї навички необхідно приділяти достатньо часу, проводячи заняття з дитиною у формі різних ігор і вправ.

Труднощі в письмі пов'язані, насамперед, не із самим написанням елементів літер, а з непідготовленістю дітей до цієї діяльності. Тому в підготовчий період дуже важливо використовувати деякі вправи, які б поступово готували руку дитини до письма (корисні, до речі, як для ліворуких, так і для праворуких дітей).

portphelЩо потрібно придбати:

  1. Кольорові олівці.
  2. Прості олівці середньої твердості.
  3. Гумка.
  4. Стругачка для олівців.
  5. Лінійка 20 см.
  6. Набір кольорових ручок.
  7. Фарби акварельні медові.
  8. Фарби-гуаш (вистачить 6 кольорів).
  9. Набір пензликів для малювання з натурального волосу (обов'язково, щоб був дуже товстий пензлик)
  10. Набір паперу для малювання (не альбом).
  11. Пластилін, дощечка.
  12. Кольоровий папір та картон.
  13. Ножиці вибирайте з дитиною, щоб зручно було корстуватись і добре різали.
  14. Клей ПВА.
  15. Спортивна форма та взуття.
  16. Лічильний матеріал.
  17. Кілька ручок для письма з чорнилом фіолетового кольору (перевіряємо, щоб добре писали).
  18. По два зошити у клітинку та косу лінійку.

Для зарахування дитини у перший клас 2018 року потрібно надати такі документи:

  1. Заява (зразок у вчителя).
  2. Копія свідоцтва про народження дитини.
  3. Медична довідка форми № 086-1/о – «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язково медичного профілактичного огляду».
  4. Довідку форми № 063/о «Карта профілактичних щеплень».

Зверніть увагу, що змінено форму медичної довідки з форми № 026/о (зошит) на форму № 086-1/о (заповнює педіатр).

Відповідне роз’яснення у відповідь на лист МОН надає Міністерство охорони здоров’я. Опубліковано 19 квітня 2018 року

Шановні батьки!

Ми хочемо нагадати вам, що такі чарівні слова, як «доброго дня», «будь ласка», «дякую» і «вибачте», вперше впізнаються вдома. Саме там діти вчаться бути чесними, пунктуальними і старанними, добре ставитися до друзів, поважати старших і вчителів. Саме вдома вони вчаться бути акуратними, не говорити з набитим ротом і кидати сміття в урну. Вдома вони також навчаються бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати чужі. А в школі ми вчимо їх мови, математики, історії, географії, фізики, хімії та фізкультури. Батьківське виховання ми лише підкріплюємо, але не замінюємо його.

Адміністрація школи

sociales masДля того, аби навчити сучасних дітей гарним манерам ви не зможете обмежитися лише "будь ласка" і "дякую". У багатьох малюків вже є online-досвід, а після шести років цей досвід стає практично щоденним. Інтернет і сучасні мобільні ґаджети створюють нові небезпеки. Дізнайтеся, яких правил вам потрібно навчити свого маленького технаря.

Дізнайтеся про налаштування конфіденційності. Сайти соціальних мереж та Інтернет-форумів мають безліч параметрів налаштування, і ви маєте їх знати. Якщо ви дозволяєте своїй дитині зареєструватися у соціальній мережі або у будь-якому іншому онлайн-співтоваристві, покажіть їй всі доступні налаштування. Хто може бачити її фотографії? Хто може надсилати повідомлення? Дитина також має обміркувати можливість використання якогось іншого зображення, ніж свого власного, у якості «зображення профілю», тобто того, яке може побачити будь-який користувач.

Ретельно вибирайте свій образ в мережі. Для деяких Інтернет-спільнот найкраще використовувати вигаданий псевдонім, що не надасть ніяких ключів для розгадки особистості вашої дитини. Однак, коли діти вирішують спілкуватися анонімно, вони стають менш відповідальними. Навчіть свою дитину контролювати все, що вона пише онлайн, незалежно від того, використовує вона власне ім'я або псевдонім.

Уявіть, що всі бачать те, що ви пишете. Діти часто роблять значну помилку, коли пишуть неправильні речі онлайн. Вони думають, що не всі бачать їхні пости, і, що оскільки вони про це говорять онлайн, а не вголос, то так чи інакше зможуть вийти сухими з води. Навіть якщо сторінка вашої дитини частково прихована, це не є гарантією того, що її слова не поширяться далі. Користувачі соціальних мереж діляться один з одним тим, що вони бачать, і навіть електронні листи можуть вірусним шляхом поширитися мережею як лісова пожежа. Ніщо ніколи не видаляється. Це завжди знаходиться на чиїхось серверах або в електронній пошті.

У наш неспокійний час діти повинні бути максимально уважними на вулиці та знати елементарні правила поведінки із незнайомцями. І саме ми, батьки, повинні їх навчити цьому. Що обов'язково потрібно знати дітям про спілкування із незнайомцями.

  1. Діти повинні триматися подалі від незнайомих людей, які поводять себе агресивно, неадекватно, уникати будь-яких розмов із ними. Вони повинні намагатися не відповідати на грубість і нахабство тим самим. Краще промовчати та зайвий раз не дратувати незнайомців.
  2. Ваше чадо завжди повинне повідомляти куди і з ким іде гуляти! До кого додому (бажано мати контактні номери його друзів та їхніх батьків).
    Якщо за дитиною хтось починає йти слідом - вона не повинна намагатися втекти та бігти наввипередки! Особливо якщо це безлюдні місця і темна пора доби. Варто йти тими шляхами, де є постійно потік людей, а у темну пору доби - жодних безлюдних місць!
  3. Дитина ніколи не повинна заходити на прохання незнайомців до під'їздів, підвалів, закинутих будівництв.
    Не варто надягати на дитину золоті вироби - сережки, браслети, хрестики та підвіски. Це зайвий раз може привернути увагу злодіїв. Також забороніть дитині йти із телефоном у руках, а тим паче всю увагу зосереджувати на екрані (ігри, соцмережі, інтернет).
  4.  В жодному разі діти не повинні приймати солодощі, подарунки та презенти від незнайомих. Поясність - нічого безкоштовного немає! А тим більше, якщо людина зовсім незнайома, це може означати найгірше - дорослому щось потрібно від дитини.
  5.  Якщо біля малюка зупиняється авто, відкривається вікно та лунають заклики - головне не підходити до авто та не розмовляти із чужинцем! Нехай не намагається зав'язувати розмову, реагувати на слова та головне - відійти від авто! Не сідати до нього, щоб дитині не пропонували.
  6.  Пакети, сумки, згортки - все. що ніби-то нічийне лежить на вулиці не повинно бути об'єктом цікавості дитини. Для цього є дорослі та відповідні служби.
  7.  Дитина перед тим, як зайти в ліфт повинна озирнутися, чи немає біля неї незнайомців. В жодному випадку не заходити до кабіни із невідомими людьми, краще піти пішки чи дочекатися наступного. Якщо так трапилося, що дитина у ліфті із незнайомцем - не повертатися до нього спиною, постійно тримати у полі зору, стежити за його діями. Якщо дитина відчуває небезпеку - нехай натискає кнопку "Виклику диспетчера" та розповідає, що вона в небезпеці. Це може злякати незнайомця та відвернути небезпеку.
  8. У разі нападу дитина повинна кричати якомога голосніше, дряпатися, кусатися та битися. Якщо у кишені є ключі - затиснувши їх між пальцями - так званим "кастетом" можна шкрябатися та відбиватися від нападника.
  9.  Якщо дитина загубилася у людному місці - нехай стоїть там, де ви її бачили востаннє. Якщо батьків немає - потрібно звернутися до поліцейських або інших дорослих.

 Будьте пильними та нехай із вашими сім'ями все буде гаразд!

Легендарний викладач – про дітей, батьків і чоловічу розмову. Мала неймовірну радість побувати на семінарі, який проводив сам Шалва Олександрович для вчителів у Львові. Досі пам'ятаю враження від зустрічі, кожне сказане ним слово. Час пролітав з шаленою швидкістю, хотілося слухали ще і ще, вчитися у такого ВЧИТЕЛЯ, самому стати хоч трохи таким, як він.
Фото з особистого архіву Шалви Амонашвілі
Фото з особистого архіву Шалви Амонашвілі

Східна мудрість говорить «ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, кожен для тебе вчитель». Кожен з вас – учитель, навіть якщо у вас інша професія в житті. Батько, мати, бабуся, дідусь – все це викладачі для дітей.

Ви не помічали, як дітям зараз нудно в школі? За радянських часів писали про «активізацію процесу навчання», а зараз ми не знаємо, що робити з цими гіперактивними дітьми. Діти нові, а ось ми залишилися старими.

Не ображайтеся, але нам потрібно піднятися до рівня дітей, тому що саме вони допомагають нам стати людьми.
Коли вчитель говорить про свій клас, він вказує на відмінників: «Це Машенька, моя найкраща учениця». Але невже це привід для гордості? Учитель повинен пишатися слабкими учнями, яких він зробив сильними.

Одного разу в одній сільській школі хлопчик вдарив дівчинку палицею. Вдарив так боляче, що вона заплакала – і одразу поскаржилася татові. Тато був вчителем в класі. Хлопчик втиснувся в стінку в очікуванні покарання. Як вчинив викладач, щоб виховати і дівчинку, і хлопчика? Він посадив дівчинку на коліна, щось прошепотів їй, а потім запитав: чи залишилося на підвіконні малинове варення? Дівчинка взяла банку з варенням і простягнула хлопчикові, який її образив. Він не взяв – відвернувся і заплакав. Коли це відбувається щиро, діти отримують образ вибачення. Якщо це буде примус «йди і вибачся», вони отримують образ насильства.

Вчителя, про якого я розповів, звали Лев Толстой.

У Радянські часи говорили, що вчитель – це солдат партії. Хто такий учитель зараз? Це совість.

 

Що робить викладач, якщо учень запізнюється? Він вказує на це. Наступного дня учень знову запізнюється. Вчитель нагадує йому: «Ти вчора теж запізнився». Наступного разу він не пустить учня в клас або попросить викликати маму. Як повинен зробити вчитель? Сказати «Заходь, я тебе чекав». Сказати, що без цього учня йому було сумно і важко вести урок – а тепер йому, вчителю, радісно, ​​що він прийшов. Тому що для дитини не існує минулого, не існує «вчора», він завжди спрямований у майбутнє. Ніколи не нагадуйте дитині про минуле.

Справжніх вчителів від Бога 0,05%. Але це як рятувальники на морі. Не потрібно багато людей, щоб врятувати потопаючого.
Частіше показуйте дітям, що ви чогось не знаєте і просите їх вам допомогти. А потім дякуйте їм за цю допомогу.

Фото: Олександр Мурашов
Фото: Олександр Мурашов

«Домальовуйте» своїх дітей і один одного. Спілкуйтеся з дитиною так, наче вона вже зараз така, якою ви хочете її бачити. Шукайте в ній хороше і регулярно це помічайте. Перед сном ви сідаєте поруч з нею і кажете: «я не очікував, що ти такий щедрий – можна тебе за це поцілувати?». Дев’яносто відсотків нашого життя керується підсвідомістю, і кожна подібна фраза – це штрих, яким ми буквально домальовували підсвідомість людини. В майбутньому ця людина стане такою, якою ви її бачили вже зараз. Домальовуйте чоловіка або дружину, друзів, колег. Перебільшуйте. Адже ми всі любимо компліменти і добрі слова. Так ви поливаєте насіння моралі інших в майбутньому.

Довіра піднімає вас в очах дитини більше, ніж спроба піймати її в брехні

Почуття виховуються подібним. Хочете, щоб дитина була з вами відвертою? Будьте з нею відверті самі.

Школа вчить граматичній побудові, а не ставленню до мови. Діти чують не слова, а те, що стоїть за ними. Мова, ваша інтонація, почуття – вісімдесят відсотків сили виховання залежить саме від цього.

Важлива не правильна відповідь. Рішення, те, що відбувається в цей момент в голові і серці дитини – ось що важливо.

Мій син Паата в 12 років так нагрубив мамі, що довів її до сліз. Бабуся і сестра намагалися з ним поговорити, але в такі моменти втручатися не можна. Навіть пояснення батька ні до чого не приведуть. Я нічого не сказав. Минув тиждень, Паата вже забув про те, що трапилося. І я підійшов до нього і запросив прогулятися для «чоловічої розмови». Такої, про яку мама не мала нічого знати. Ми йшли мовчки, а потім я звернувся до сина:

– Хочу, щоб ти дав мені пораду. Одного разу я закохався в одну жінку. І я пообіцяв їй, що якщо вона вийде за мене заміж, то я ніколи не дам її скривдити. Як ти вважаєш, це правильно?.
– Звичайно, правильно», – відповів він.
– А ти коли закохаєшся, даси своїй майбутній дружині таку ж обіцянку?
– Звичайно, дам! – відповів Паата.

 

І тоді я йому сказав:

«Тепер допоможи мені, будь ласка. Я не знаю як бути зі своїм сином, який образив мою улюблену жінку. Підкажи, що мені робити. Адже я дав їй обіцянку».

Це і є шокова терапія. Він довго, довго мовчить. Але те, що в цей момент кипить всередині нього – саме це і творить людину.

– Покарй мене, – нарешті каже він.
– Навіщо? Я не для цього тебе покликав. Нас двоє, і ми повинні захищати наших жінок. Допоможеш мені в цьому?
– Допоможу, – відповідає Паата.

Я тисну йому руку і кажу:

– Ходімо додому. І давай про це ніхто не дізнається: ні мама, ні бабуся. Це буде наш, чоловіча розмова.

2018 Copyright Променята Rights Reserved