Я досліджую світ
ТЕМА 2. Факти і здогадки
Дослідницькі / проблемні запитання
- Які факти “приховує” фотографія?
 - Про що розкажуть прості речі?
 - Чим цікаве Сонце?
 - Як факти минулого впливають на майбутнє?
 - Яку інформацію записують числами?
 - Як отримують інформацію люди з порушеннями зору?
 - Про що розкаже родовід?
 - Про які факти можуть “розповісти” родинні реліквії?
 - 
Завдання 2-ї теми
 - Дізнатися, що таке інформація.
 - Знайти та порівняти джерела інформації навколо.
 - З’ясувати, чи всі джерела інформації надійні.
 - Вчитися перевіряти інформацію на достовірність.
 - Дослідити різні способи подання інформації.
 - Дізнатися про сучасні способи передавання інформації.
 - З’ясувати, коли які способи передавання інформації варто використовувати.
 - З’ясувати, як люди дізнаються про події минулого.
 - Дослідити складові ґрунту.
 - Довідатися, як уберегтися від застуди.
 - 
Українська мова та читання
Очікувані результати другої теми
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
 - Дитина гарно сприймає усні репліки й доречно реагує на інформацію в діалозі (погоджується чи не погоджується, виконує певні дії за проханням чи відповідно до інструкції);
 - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації;
 - розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні;
 - ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації;
 - обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;
 - пояснює на основі власного досвіду, чому певна інформація зацікавила;
 - висловлює думку про те, що подобається в почутому, а що — ні;
 - обґрунтовує свої вподобання;
 - підтримує та ініціює діалоги на теми, якими цікавиться;
 - розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події з власного життя, правильно вимовляючи й ставлячи наголоси в загальновживаних словах;
 - розповідає про власні почуття та емоції від почутого та побаченого;
 - подає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя/вчительки.
 - 
Змістова лінія “Читаємо”:
 - Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються;
 - добирає тексти на запропоновану тему;
 - ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту;
 - розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного;
 - прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями;
 - визначає послідовність подій у художньому тексті;
 - розповідає про вчинки улюблених персонажів;
 - словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів;
 - пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід;
 - розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту;
 - уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом;
 - читає за ролями фрагменти літературного твору.
 - Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються;
 - добирає тексти на запропоновану тему;
 - ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту;
 - розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного;
 - прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями;
 - визначає послідовність подій у художньому тексті;
 - розповідає про вчинки улюблених персонажів;
 - словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів;
 - пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід;
 - розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту;
 - уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом;
 - фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів;
 - читає за ролями фрагменти літературного твору.
 - 
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
 - Дитина створює елементарні письмові повідомлення (записка, лист, вітальна листівка) та обмінюється ними зі знайомими;
 - обирає відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) для невеличкого тексту;
 - вигадує нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, послідовність складів, замінює і об’єднує частини слова);
 - створює невеликі тексти на добре відомі теми, записує їх розбірливо, прописними літерами;
 - записує окремі слова, які пишуться так, як вимовляються, та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі;
 - перевіряє, чи є в написаному тексті помилки, виправляє їх;
 - удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова).
 - 
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
 - Дитина висловлює власні думки та описує свої почуття з приводу почутих/переглянутих медіапродуктів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо);
 - висловлює власні думки і розповідає про свої почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо);
 - створює з допомогою вчителя/вчительки прості візуальні медіапродукти (світлина, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо), зважає на мету й на аудиторію;
 - обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлина, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя/вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах.
 - 
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
 - Дитина створює власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих;
 - аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки);
 - обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних місцях слова, подовжених приголосних звуків.
 - 
Змістова лінія “Театралізуємо”:
 - Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо;
 - імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо;
 - обговорює враження від інсценування з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі;
 - описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ.
 



